keskiviikko 24. huhtikuuta 2013

Muumimukit




Kaappeja siivotessani vihdoinkin selvitin, mitkä meillä käytössä olevista muumimukeista ovat poistuneet tuotannosta. Otin samalla kuvat niistä. Nämä kaikki eivät ole olleet pitkään aikaan käytössä, mutta vaihdellen näistäkin kaakaot juodaan.

En tunnusta olevani kovinkaan suuri Muumifani. Mukeja on vaan kertynyt. Taitaakin mun mies olla enemmänkin näiden keräilijä, sillä hän se näitä ostaa. Minulle kuulema :)

Muumimukeista löytyy paljon tietoa netistä, niin en luettele kuvissa olevia.

Täällä kuvina kaikki Muumimukit (pdf)

Täällä tuotannosta poistuneiden hintoja, joilla myyty huuto.netissä

(Olen jossain mielenhäiriössä maksanut yhdestä mukista 80 euroa... Se oli muistaakseni Talviyö, 2006 sesonkimuki ja se loppui kaupoista niin nopeasti, etten ehtinyt sitä edes näkemään kaupan hyllyssä... no, joku on maksanut siitä yli 100 euroa... Tähän tulisi silmiä pyörittelevä hymiö...)

Mutta taas on uusi sesonkimuki tullut kauppoihin... Saa nähdä, näkyykö sellaista meidän huushollissa ;)

Olen lupaillut arvontaa jo jonkin aikaa ja nyt voin sanoa, että ensi viikolla se pyörähtää käyntiin! Palkintona ei ole Muumeja, mutta muuten todella kivaa! Pysykääs kuulolla!

12 kommenttia:

  1. Jospa miehesi mielestä tarvitset juuri muumimukeja..? Hienoja ovat.

    VastaaPoista
  2. Itselläni myös nuo samat ja monta muutakin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä vaan sano, että sulla on milleniun-mukikin... Sen ostamatta jättäminen on harmittanut eniten.

      Poista
  3. Meillekin muutamia muumimukeja ja yllätyin miten osa onkin jo arvokkaita.
    Ihania ovat noi edellisen postauksen räsymatot - tosi kauniita!!

    VastaaPoista
  4. Tyttäreni on keräillyt muutamia, ei itsellä yhtään vaikka ovatkin kivoja

    VastaaPoista
  5. Ihania ovat. Minäkin olen nyt siirrellyt noita ei tuotannossa olevia toiseen kaappiin. En mitenkään bisnesmielessä... vaan ihan sen takia että tajusin nyt vasta että jos rikon mukin, niin en sitä sitten uutta saa. Olen sellainen muumimukien ostaja, että ostan vain niitä mikä miellyttää silmää :) Kesämukeja mulla on vain yksi!! Nyt toki sitten miellyttävät silmää, kun niitä ei enää saa :)

    VastaaPoista
  6. Oi miten tutun ja ihanan näköisiä muumimukeja! Erästä jouluaiheista etsin, jo lopetettua, mutta ei ole sattunut hyväkuntoista kohdalle. Kuopuksen innostamana keräilin kun osti kerran lapsena ollessaan minulle erään keltaisen, en muista enää aihetta, risan lisäksi ihan uuden:) Ja sitten mies ehti ostaa yhden tai kaksi ja poikien morsmaikut, ystävä ja kummipoikakin joskus aina. Itse en ole ostanut sen ensimmäisen 1980 vai milloin sen ostin yhtään ja se on jo roskissa:)

    Tuo yksi oli aivan ihana, tuo jossa on hevonen vai mikä lienee ja muumi, keltasininen, jossa oli ihania kukkia.

    VastaaPoista
  7. Minulla on yksi, viime jouluna saamani muumi muki, siinä koko kokoelmani. Tilasin juuri muumiaiheisen kannun, en kyllä sitä itselleni jätä vaan ensi jouluna se löytää kodin yhden muumiaiheiden kerääjän luona.

    VastaaPoista
  8. Söpöjä kaikkia, mutta toi ensmmäisessä kuvassa oleva miellyttää mun silmään eniten. Meidän astiakaapista löytyy tällä hetkellä 3 muumimukia. En myöskään erityisesti ole niiden fani, mutta siltikin niissä joissakin on vain sitä jotain super söpöä ja kivaa. :)

    VastaaPoista
  9. Jotain hellyyttävää niissä on ja ne ovat hyvät arkimukit käyttöön. Lapset tykkäävät ja joskus kysyn vierailta, minkä mukin hän haluaa. Siitä on hauska veistellä "syvempiä analyyseja", miksi hän valitsi juuri sen mukin ;) Tai sitten tyypitän ihmisen muumihahmojen mukaan....

    VastaaPoista
  10. Mulla on vähän sama juttu, että en varsinaisesti ole muumimukeja koskaan halunnut, mutta miehellä oli niitä pari kun muutettiin yhteen, sitten saatiin jokunen lahjaksi ja sen jälkeen kaikki olettaa, että kerätään niitä. Mä en siksi haluaisi niitä, kun niitä on "kaikilla". Mutta kuten sanottua, hyviä arkimukejahan ne ovat. Oma vakkarimukini on muumilaakson poliisi, ja siinä on vähän sellaista tyypittelyä kyllä ilmassa. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minun mukini on Vilijonkka.... Mutta oikea lemppari on mörkö.

      Poista

viesti ilahduttaa aina! Kiitos!